Friday 7 July 2017

SOON SOON


Okei eli oon ollut nyt kesälomalla yli kuukauden, mikä on mennyt tosi nopeesti. En oo tehnyt oikein mitään erityistä - kävin kaverin kanssa ulkona, oltiin mökillä viikko ja oon ollut mummin asunnolla yötä yksin ja mummin kanssa. Kävin kanssa lastenleirillä isostelemassa n. pari viikkoa sitten. 

Saatiin yhteishakujen tulokset 15.6 jos muistan oikein, ja pääsin ykkösvaihtoehtooni eli Pohjois-Tapiolan lukioon yleislinjalle. Asuin siis kakkosluokan loppuun asti Espoossa, joten halusin hakea lukioon pääkaupunkiseudulle. En kuitenkaan alota opiskelua siellä vielä ensi syksynä, vaan vasta vaihtovuoden jälkeen. Asia on sovittu koulun kanssa niin, ettei mun tarvitse enää ensi keväänä sitten Irlannista käsin hakea uusiksi vaan alotan syksyllä 2018 koulun normaalisti vuotta nuorempien kanssa.


Lähtö lähenee pelottavaa vauhtia. Oon yrittänyt työntää sen mielestäni - en siksi, etten haluais lähteä, vaan jotta voisin nauttia kesästä ilman lähtöstressiä ja kaikkea, mitä pitäisi vielä hoitaa. Alkukesästä seurasin päivälaskuria tosi tarkkaan, koska koulujen loputtua ainoa asia mitä ajattelin, oli se, että seuraavan kerran kun menen kouluun, se on Irlannissa. Se kuitenkin laantui ja nyt oon pyrkinyt saamaan yliannostuksen kaikesta suomalaiseen kesään kuuluvasta tekemisestä - saunomisesta, järvessä uimisesta, soutelemisesta, mansikoiden syönnistä ja hyttysenpuremista.

Tän postauksen kuvat on otettu mökiltä, jolla oltiin viikon ajan ja josta tulin keskiviikkona kotiin. Tykkään tosi paljon olla tuolla, kun se on tosiaan järven rannassa ja siellä voi soudella ja uida. Muutenkin tosi kaunis paikka.


Eilen sain sähköpostin AFS:ltä ja siinä kerrottiin, että mulle on varattu lentoliput. Irlantiin (ja muistaakseni Australiaan) lähtijät eivät saaneet varmoja lentotietoja ennen kuin sijoitus on varmistunut. Lennän siis kahden muun suomalaisen kanssa Irlantiin 26.8. Lento lähtee 08.00 kohti Lontoota ja sieltä jatketaan Shannoniin, Irlantiin. Suomalaisten sijoutukset on kuulemma tänä vuonna Shannonin ja Corkin alueella, joten jonnekin sinne suunnalle oon menossa. Irlannin päässä vielä viimeistellään mun sijoitusta, ja EIL pyrkii lähettämään sijoitustiedot tämän kuun puoliväliin mennessä, eli ihan pian saan tietää tarkalleen minne oon menossa!

Moni kyselee jo, että mitä pakkaat. En mä tiedä vielä. 50 päivää on samaan aikaan niin pitkä ja lyhyt aika. Lyhyt verrattuna siihen, että kun laitoin hakemukset menemään, oli tammikuu 2016. Siitä on yli puolitoista vuotta. Pitkä taas pakkaamisia ja muita ajatellen. Tai ehkä mä vaan teen asiat liian myöhään. 50 päivää. Ihan hullua.

Kiitos kun luit tämän postauksen, seuraavaksi kirjottelen toivottavasti sijoitustiedoista!

2 comments:

  1. Moi! Löysin sun blogin tuolta vaihtarit 2017-2018 -whatsapp ryhmästä, liityin lukijaksi! ( mun blogi on canadanadventure.blogspot.fi , jos kiinnostaa, tosin se on erittäin alkutekijöissään kun en osaa tehä banneria yms. xD)
    Ja siis mä oon itekin vaihtovuoden jälkeen alottamassa Pohjiksessa, tosin TeMe- linjalla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uu vähän kiva et oot tulossa samaan lukioon! :D Ooks siis menossa ihan ykköselle?
      Käyn kurkkaamassa sun blogin!

      Delete