Sunday 17 September 2017

KOLME VIIKKOA


Eli siis oon nyt viettänyt kolme viikkoa täällä Irlannissa, ja kaikki menee mulla tosi hyvin. Haluun ekaks pyytää anteeks sitä etten oo juurikaan postaillu - mulla on täällä tosi huono netti ja oon muutenkin yrittäny keskittyy vähän muihinkin juttuihin ja ylipäätään sopeutumiseen. Tässä postauksessa haluisinkin kertoa esimerkiksi mun lähtöpäivästä ja vähän mitä oon ehtiny jo tekemään.

Mun lähtöpäivä oli tosi vaikee, lähtöä edeltävä yö oli tosi vaikee ja matkustin alle kolmen tunnin yöunilla. En ees osannu ajatella miten kaoottinen se päivä vois olla. Lähtiessä kotoa mun laukuissa oli ylipainoa ja jouduttiin lentokentällä niitä purkamaan. Mun pari hyvää kaveria tuli sanomaan mulle heipat kentällä, ja kaikkien hyvästely oli tosi vaikeeta. Mun lennot meni kuitenkin hyvin, matkustin kahden muun Irlantiin menevän kanssa ja oli kyllä tosi helpottavaa kun oli joku joka oli samassa tilanteessa ja kävi samaa läpi, koska se lähtöpäivä tosiaan ei ollu yks mun elämän parhaimmista päivistä.

Kun kuitenkin pääsin perheeseen silloin 26.8, mun olo alkoi jo vähän parantumaan. Lentokentällä vastassa mua oli mun host-äiti ja veli, ja host-isän (ja niiden koiran Dexterin) tapasin sitten kun saavuttiin kotiin. Kaikki oli heti aluksi tosi mukavia mulle ja teki mun olon kotosaksi, piti huolen että ymmärrän kaiken ja oon kyllä tosi onnekas mitä perheeseen tulee :D

Tykkään tästä alueesta missä asun ja täällä asuu kans tosi paljon mun hostien sukulaisia jotka tuleekin aina välillä käymään täällä teellä. Täällä juodaan muuten ihan tosi paljon teetä! Saatan juoda 7 kuppia päivässä ja ei edes tunnu missään :D

Oon kanssa saanut jo kavereita täältä, esimerkiksi yksi italialainen joka asuu tässä ihan lähellä mun host-isän veljen ja hänen perheensä luona. Lisäksi koulussa oon tutustunu muihin vaihtareihin, ja EIL-tapaamisessa vielä muissa kouluissa oleviin vaihtareihin. Ja sit oon jutellut myös muutamalle paikalliselle.

Koulusta sen verran, että se alkoi mulla 1.9 ja että se ei ole niinkään vaikeaa, mutta tosi aikaa vievää. Bilsan läksyihin saattaa hyvin hurahtaa yli tunti, koska saadaan niin paljon läksyä ja kaikki on englanniksi. Opiskelen siis koulussa pakollisina englantia, matikkaa, ussaa ja ranskaa ja sit valinnaisina bilsaa, hissaa ja kuvista. Mun suosikkiaine on historia, ja me käydään tällä hetkellä läpi Euroopan historiaa mm. 1ww ja 2ww ajoilta. Bilsa on kaikkein vaikeinta, koska siinä on niin paljon sanoja joita en tiedä edes suomeksi, mutta tykkään siitä silti tosi paljon :D Meillä on koulussa tosiaan koulupuvut ja niihinkin oon ruvennut jo tottumaan. Meillä on kanssa tulossa koulumusikaali, joka on tänä vuonna Oliver! Kerron koulusta varmaan erillisessä postauksessa sitten kun oon ollut siellä vähän kauemman aikaa.

Mun perus päivät täällä on aika kiireisiä. Bussi kouluun lähtee kasilta ja koulu loppuu 15:20 tai 16:00, mutta kotona oon vasta puol viisi/viideltä. Sitten meen yleensä Dexterin kanssa käymään sellasella 3.5km lenkillä ja sitten syön, teen läksyt ja menen nukkumaan :D Väsyn täällä paljon nopeammin ja nukahan aikasemmin.

Käytiin eilen Galway cityssä vaihtariporukalla, ja se on kyllä tosi kiva kaupunki! Meen varmaan käymään siellä useamman kerran tänä vuonna, koska se on tosiaan tossa ihan lähellä eikä liputkaan maksa paljoa. Galwaystakin saatan tehä postauksen sitten kun saan kuvia siirrettyä enemmän koneelle.

Kaikin puolin mulla on siis mennyt hyvin, eikä sellaista koti-ikäväpuuskaa ole vielä tullut sen lähtöpäivän jälkeen. Mun perhe on tosi ihana täällä (ja Suomessakin) ja ne tukee mua kyllä jos ongelmia tulee, joten hyvin varmaan tulee menemään jatkossakin.

Nähdään seuraavassa postauksessa, toivottavasti tykkäsitte!

No comments:

Post a Comment