Sunday 1 January 2017

GOODBYE 2016, HELLO 2017



Joulu meni hyvin ja nyt on tammikuun ensimmäinen päivä ja kello on kymmenen yli kaksi. En osaa koskaan kirjottaa mitään päiväsaikaan, joten tää menee näemmä aina siihen, että kirjotan joskus yön pikkutunneilla. Vuosi on nyt kuitenkin vaihtunut ja vaikka jotkut saattaa pitää tätä ajattelutapaa tyhmänä, mulle uusi vuosi on uusi alku. Tai ainakin yritän pyrkiä siihen. Pyydän taas heti tähän alkuun anteeksi kuvien laadusta, mulla ei ole kunnon kameraa (vieläkään).

Monet sanoo, että 2016 oli huono vuosi, ja mä tavallaan kuulun tähän porukkaan. Viime vuonna (tuntuu oudolta sanoa viime vuonna) tapahtui paljon kaikkea ikävää, mutta myös kaikkea tosi kivaa. Sain uusia kavereita esimerkiksi koulussa ja hain vaihto-oppilaaksi, josta muuten on jo paria päivää vaille vuosi. Tuntuu hullulta ajateĺla, että vuosi sitten mietin kuumeisesti järjestöä ja selasin postauksia haastatteluista ja kohdemaista ja nyt ollaan jo tässä. Ajattelin lähiaikoina tehdä postauksen, jossa kerron paremmin mun tulevasta vaihtovuodesta ja muutenkin tästä prosessista, mutta ajattelin että se on nyt mainitsemisen arvoinen juttu tähänkin postaukseen.

Kävin myös riparin viime helmikuussa ja tykkäsin tosi paljon olla siellä, ja siksi aloitin isoskoulutuksen nyt syksyllä. Aluksi olin vähän epävarma mukaan lähtemisestä, mutta nyt ei kyllä kaduta yhtään. Oon oppinut olemaan myös positiivisempi ja mua ei jännitä uusissa tilanteissa enää nii paljoa.

Mitä mä sitten toivon tältä tulevalta vuodelta? Toivon, että olisin vielä sosiaalisempi ja mua jännittäisi uudet tilanteet ja uusille ihmisille puhuminen vielä vähemmän. Toivon, että mulla on isoskoulutuksen jutuissa yhtä kivaa, mitä mulla on tähänkin asti ollut. Toivon, että löydän kivan lukion jonne hakea ja mahdollisesti pääsen sinne. Toivon, että vietän paljon aikaa mun ystävien kanssa ja pääsen tekemään heidän kanssaan kaikkea kivaa ja kokeilemaan uutta. Toivon, että mun vaihtoprosessi jatkuu yhtä hyvin kuin se on alkanutkin.

Mun tavoitteita tälle vuodelle on ainakin se, että panostaisin enemmän kouluun. Se jäi vähän viime syksynä, jolloin mulla oli motivaatiota itseasiassa ainoastaan englannin opiskeluun. Varsinkin matikkaan ja fysiikkaan pitäisi panostaa, ja ruotsistakin olisi kiva saada 9. Mun tavote päättötodistuksen keskiarvoksi on 8.6, ja uskon että mulla on mahdollisuus tähän jos vaan jaksan kunnolla yrittää. Sain joulutodistukseen keskiarvoksi 8.58, mutta lukuaineista vaan 8.3.

Ottakaa tekin kaikki irti tulevasta vuodesta, varsinkin jos ajattelitte että 2016 oli huono. Nyt mä menen jännittämään Sherlockin uutta kautta, hyvää yötä!

No comments:

Post a Comment